احکام مصرف تولید ملی

سوال:آیا سخنان حضرت آقا درباره خرید کالای داخلی ،به معنای فتوای حرمت خرید جنس خارجی در صورت وجود مشابه داخلی است یا اینکه صرفا یک توصیه است یا اینکه حکم حکومتی است ؟در هر صورت ،چه نسبتی با نظرات دیگر مراجع تقلید دارد ؟

جواب :اگر چه اینجا نمی توانیم بگوییم که این فتوای شرعی است واگر کسی یک مورد کالای خارجی خریده وبخواهد استفاده کند ،او مرتکب کار حرام وگناه شده است ،اما از طرف دیگر هم نمی توانیم این سخنان را یک توصیه ساده تلقی کنیم .ایشان در بیاناتشان تعبیر “باید” داشتند ،اما” باید “به معنای حرمت فقهی نیست .ولی به هر حال ،همه کسانی که نظر حضرت آقا برایشان محترم است یا به کشورشان علاقه دارند ،به دنبال پیشرفت کشورشان وتقویت اقتصاد کشورشان هستند ،به این توصیه گوش دهند .فرقی هم نمی کند که این افراد مقلد مراجع دیگر باشند یا مقلد حضرت آقا . به هر حال ،مجتهد جامع الشرایطی که رهبری جامعه را برعهده دارند وبر قله اداره کشور قرار دارند واز مسائل کشور به خوبی آگاه هستند ،یک توصیه ای به مردم می کنند ومردم اگر پیشرفت کشورشان را می خواهند باید به این توصیه گوش دهند .

(برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی )

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.