آسیب های عزاداری خانگی

آسیب های مجالس عزاداری ،خاصه عزاداری خانگی را می توان به دو دسته تقسیم نمود:

الف) آسیب عزاداری خانگی خاصه عزاداری خانگی را می توان به دو دسته تقسیم نمود:

آنچه امروزه در برخی  روضه های خانگی رخ می دهد. نفوذ عرفان های کاذب و نوظهور است ،یعنی گاهی در این مجالس  گفتارها یا رفتارهایی رخ می دهد که ریشه  در اندیشه ها وباورهایی دارد که هیچ اساس اسلامی ندارد ومورد تایید قران  وروایات نیست .کسانی که دانسته یا ندانسته به گسترش عرفان های نوظهور وفرقه های انحرافی دامن می زنند ،با توجه به تاثیرژرف زنان بر خانواده در مجالس زنانه نفوذ کرده با جذب طرف دارانی چند تلاش می نمایند تا اهداف غیر اسلامی را تحقق بخشند ودر عمل به دین وتشیع ضربه بزنند .

محققان معتقدند که گرایش زنان به فرقه های انحرافی ناشی از اعتقاد تعداد کمی از زنان به خرافه پرستی وروالی است ضمن اینکه بی اطلاعی این قشر نیز سوئ استفاده می کنند اما نفوذ این جریانات به درون روضه های خانگی مسئله است که نیازمند آسیب شناسی جدی است . مخاطبان معنویت های نو پدید زنان اقشار گوناگونئ تحصیل کرده یا بی سوادند،بانوانی که مدیریت معنوی خانواده را برعهده دارند وترویج این معنویت های کاذب می تواند خانواده را از سبک ذزندگی اصیل اسلامی دور کند .

شاید یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با این انحرافات ورود متولیان حوزه زنان به این عرصه با تمسک به ابزارهایی نظیر رسانه است.از این رو ست که شورای  انقلاب فرهنگی قصد ورود به این مسئله را پیدا کرده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.