فهرستی از یادآوری هایی برای یک طلبه

به گزارش رابط خبری مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیها دماوند در روزچهارشنبه مورخ 12/7/96نشست تربیتی  در حوزه علمیه حضرت معصومه (س) برگزار گردید.

نشست تربیتی درروز چهارشنبه مورخ 12/7/96با حضور موسس مدرسه حجه الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری وطلاب حوزه علمیه حضرت معصومه (س) برگزار گردید.

موسس مدرسه علمیه حضرت معصومه علیها سلام در ابتدا به نعمت شکر اشاره کردند وبیان کردند که انسانی که به نعمتها توجه کند حال شکر پیدا میکند وخیلی تفاوت است بین انسان شاکر وکافر ،اگر کسی حالت شککر پیدا کند خیلی زندگی اش عوض میشود ونگاه انسان به دنیا وتصویر ذهنی آنها را عوض میکند .

وی در ادامه اضافه کرد که در جریان عمومی کار طلبگی یک فهرستی که شامل سیر وسلوک ،علم آموزی ،جهات انقلابی ،سیاسی ومهارتهای طلبگی است که هر کدام از این موارد شامل نکات بسیار زیادی است که به طور فهرست وار به آن اشاره شد .

حاج علی اکبری گفت :در مسیر سیر وسلوک طلبگی باید به این موارد دقت نظر داشته واجرایی اش کنیم :اراده وتقویت آن ،خودشناسی  شناخت استعدادهایمان ،عصمت وتقوا ،انس با نماز ،داشتن سحر وشب بیداری ،شناخت امام زمان وانس با او ،خدوم بودن ومهربانی ،هنر استفاده از انسانهای بهره مند ،داشتن حسن خلق

وی گفت در مورد علم آموزی هم نکاتی است که باید یادآورسی شود در وهله نخست :استفاده از سرمایه روشی حوزه ،پیش مطالعه ومباحثه ،یاداشت برداری ،تسلط بر ادبیات عرب واهتمام خاص به مطالعات فقهی داشتن ةاهتمام به مباحث تاریخی ،اخلاقی عتربیتی وارتباط با کتابهای اصول معارف دین که شامل ٔرآن ،نهج البلاغه وصحیفه سجادیه ودر کنار اینها اصول کافی مطالعه شود .

وی نکاتی را در مورد مهارتهایی که یک طلبه باید به آن مجهز باشدرا خاطر نشان کرد که شامل :مهارت زبان (تسلط بر زبان  فارسی ،عربی ،انگلیسی )،خطاطی ،آشنایی با فناوریهای نوین ،سخنران خوب بودن ،هنر نویسندگی ،ومهارت مدیریت زمان ومهارت تجوید وقرائت قرآن کریم ودقت در داشتن تغذیه سالم وورزش خوب داشتن

ایشان در پایان به طلاب توصیه کردند که به این موارد که به طور فهرست وار اشاره شد دقت کنند وپیرامون آن مطالعه داشته باشند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.